موزائیک فول بادی

موزائیک به کف پوشی می گویند از ترکیبات سیمان، سنگ دانه بندی، پودر سنگ و آب و درواقع نوعی بتن است که در ابعاد و اشکال مختلف قالب بندی می شود.

 با توجه به طرح و رنگ متنوعی که دارد در فضاهای مختلف صنعتی، مسکونی، بام ها، پارکینگ ها و .. به عنوان کفپوش نهایی مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع روش تولید موزائیک:

  • روش ویبره ای یا لرزشی: در این نوع تولید، مواد اولیه پس از قالب ریزی در قالبهای لاستیکی، روی دستگاه ویبره قرار گرفته و پس از لرزش و تخلیه محدودی از حباب های لایه میانی، برای مراحل بعدی تولید آماده می گردد. بعد از سفت شدن ملات اولیه، تخلیه قالب صورت گرفته، موزائیکها ساب خورده و آماده نصب می گردد.در این روش تولید، موزائیکها دارای یک لایه می باشند.

  • روش پرسی: در این نوع تولید، موزائیکها دارای دو لایه زیرین ( ناری ) و لایه رویی می باشند. در لایه رویی، مواد اولیه شامل سیمان، سنگ دانه بندی، پودر سنگ و آب می باشدو لایه زیرین، مواد تشکیل دهنده بتن( ماسه وسیمان) می باشد و پس از قالب گیری موزائیک، با استفاده از پرس، این دو لایه به هم فشرده شده و نسبت به موزائیکهای ویبره، حباب های بیشتری از لایه میانی تخلیه می گردد. موزائیکهای پرسی، بسته به میزان قدرت پرس، دارای مقاومت های متفاوتی هستند.

  • موزائیک فول بادی سالار: با استفاده از تکنولوژی برتون ایتالیا وطی فرایند وکیوم ( حباب گیری در خلاء ) نسل جدید موزائیک، به صورت تک لایه و فوق فشرده تولید می گردد.

موزائیک های فول بادی سالار، پس از قالب گیری به مدت 24 ساعت در 80 درجه سانتیگراد در اتاق بخار قرار می گیرد. این امر باعث می گرددکیورینگ سیمان به طور کامل صورت پذیرفته و مقاومت موزائیکها را به حد نهایی خود برساند.

موزائیک های فول بادی سالار پس از اتاق بخار 19 مرحله ساب زده می شود که این مهم در خاورمیانه بی نظیر است.

موزائیک فول بادی سالار